środa, 21 listopada 2007

8. WZYWANIE POGOTOWIA RATUNKOWEGO

... zwanego też Działem (Oddziałem) Pomocy Dorażnej lub Ratownictwa Medycznego. Pogotowia rangi wojewódzkiej noszą nazwę Wojewódzkich Stacji Pogotowia Ratunkowego.

Każdy Ratownik, już idąc do poszkodowanego (chorego), powinien angażować kilka przynajmniej osób. Wiek tych osób, czy stanowiska nie mają właściwie żadnego znaczenia. Sposób zwracania się w czasie akcji ratowniczej powinien być per "ty", by maksymalnie skrócić czas przepływu informacji.

Ratownik nie powinien opuszczać poszkodowanego (chyba, że jest kilku ratowników). Jeżeli jest jeden ratownik - automatycznie staje się Kierownikiem Akcji, gdy jest ich kilku - Kierownika muszą wybrać między sobą (i to błyskawicznie !). Wybranemu Kierownikowi wszyscy muszą się podporządkować !!!

Wskazana przez Ratownika (Kierownika Akcji) osoba może być zobowiązana do wezwania
karetki pogotowia. Jest wówczas zmuszona do podania następujących informacji Dyspozytorowi:
1. Swoje imię i nazwisko.
2. Numer telefonu, z którego dzwoni,
3. Zwięzły opis sytuacji, w tym:
- co się stało,
- ilość osób poszkodowanych (choćby orientacyjną),
- rodzaj obrażeń,
- zauważone objawy.
4. Czy potrzebna jest pomoc techniczna,
5. Dokładny adres wypadku (zachorowania) z ewentualnym opisem krótszego dojazdu,
6. Informację o konieczności prowadzenia reanimacji.

Słuchawkę można odłożyć dopiero po rozłączeniu się Dyspozytora Pogotowia. Jedna z osób powinna pozostać przy aparacie telefonicznym (komórce) na wypadek telefonu z Pogotowia, aby potwierdzić wezwanie lub uzyskać bieżące informacje.


Brak komentarzy: